V počtu přihlášek letos dominovaly agentury AMI Communications (46), PR.Konektor + Konektor Social (19), Bison & Rose (13), PRAM Cosulting (12), Native PR (12). Tyto agentury mají také nejvíce přihlášek proměněných v nominaci na shortlist: AMI Communications (18), PR.Konektor + Konektor Social (9), Bison & Rose (7), PRAM Consulting (6) a Native PR (4).
Na titul absolutního vítěze je nominováno 7 projektů.
Projekty, které postoupily na shortlist a mají šanci na ocenění popisuje Patrik Schober, člen výkonné rady APRA odpovědný za ČCPR: „nejúspěšnější projekty jsou většinou jednoduché, snadno pochopitelné a mají unikátní nápad. Zároveň většina z nich využívá integrovanou komunikaci, kdy dané sdělení komunikuje všemi dnes dostupnými kanály“.
Projekty ČCPR letos hodnotilo 70 odborníků rozdělených do 7 nezávislých porot. Atmosféru při hodnocení přibližuje Ondřej Kubala, člen výkonné rady APRA odpovědný za externí komunikaci, který vedl porotu číslo 6. „Diskuse v naší porotě, která hodnotila také společenskou odpovědnost, byla neuvěřitelně živá. Sešlo se tu tentokrát velké množství vynikajících projektů a také řada silných osobností v roli porotců – od Tomáše Skřivánka přes Vadima Petrova, Terezu Vránkovou, Janu Lutonskou, Evu Šebestvou až po Mílu Pražákovou. To byl mix opravdu silných PR názorů a postojů, členové poroty se je nebáli použít a v diskusi rozebírali projekty do nejmenších detailů“.
Slavnostní vyhlášení výsledků soutěže proběhne 15. června 2016, a to již tradičně ve 27. patře budovy City Tower, v prostorách kongresového centra a následně v restauraci Aureole. Večerem bude provázet Ondřej Hejma.
Profesní soutěž Česká cena za public relations je otevřená všem subjektům působícím v České republice, které poskytují či využívají služby v oblasti public relations, tedy PR agenturám, PR a komunikačním oddělením společností, firmám i institucím, státním orgánům, subjektům z nevládního sektoru či jednotlivcům. Oceňovány jsou PR projekty roku 2015, které nejlépe vycházejí z podnikatelské strategie zadavatele, obsahují kreativní řešení, jsou v souladu s etickými pravidly oboru a mají prokazatelně pozitivní dopad na podnikání a reputaci zadavatele.
Projekty, které se probojovaly na shortlist, naleznete na webu České ceny za public relations – www.cenapr.cz
Všem postupujícím gratulujeme!