SEZNAM AGENTUR
CENY A POZICE PR
Jak se odměňuje práce PR
PR agentury jsou odměňovány na základě „fee“. Fee je odrazem výdaje času agentury na zakázku klienta, zároveň respektuje i zkušenost agentury. Odměna agentury není závislá na objemu vynaložených nákladů (zpravidla nepracuje s agenturní provizí a přirážkou).
Fee může mít různý charakter. Můžeme hovořit o měsíčním fee, o projektovém fee, o success fee a o fee, které vychází z hodinových sazeb. Hodinové sazby jednotlivých pracovních pozic, které jsou základem pro stanovení fee, byly v roce 2003 poprvé zveřejněny APRA.
Pozice / hodinová sadzba v Kč | 2015 (vážený průměr) |
---|---|
Managing Director | 4 226 Kč |
Account Director | 3 295 Kč |
Account Manager | 2 450 Kč |
Account Executive | 1 786 Kč |
Account Assistant | 1 094 Kč |
DOKUMENTY
Certifikace
Metodiku certifikace CMS (Consultancy Management Standard) přijalo mezinárodní sdružení národních Public Relations asociací (www.iccopr.com) v roce 2003 jako globálně platný systém certifikace kvalitativních standardů vztahujících se k řízení poradenských firem v oblasti public relations. Globální zavedení metodiky CMS předcházela lokálně platná metodika CMS, která byla vyvinuta britskou národní asociací PR agentur PRCA ve spolupráci s certifikační agenturou Det Norske Veritas (www.dnv.cz). Česká národní PR asociace APRA přijala tuto metodiku v roce 2001.
Certifikace
Metodiku certifikace CMS (Consultancy Management Standard) přijalo mezinárodní sdružení národních Public Relations asociací (www.iccopr.com) v roce 2003 jako globálně platný systém certifikace kvalitativních standardů vztahujících se k řízení poradenských firem v oblasti public relations. Globální zavedení metodiky CMS předcházela lokálně platná metodika CMS, která byla vyvinuta britskou národní asociací PR agentur PRCA ve spolupráci s certifikační agenturou Det Norske Veritas (www.dnv.cz). Česká národní PR asociace APRA přijala tuto metodiku v roce 2001.