APRA bude letos v soutěži Česká cena za public relations vybírat vítěze v 19 soutěžních kategoriích. Všechny kategorie jsou velmi dobře obsazené, velká část projektů je v letošním roce přihlášena minimálně do dvou samostatných kategorií. Novinkou letošního ročníku je kategorie „Politická komunikace, politické PR, Public Affairs“, ve které je přihlášeno 5 projektů, včetně jedné prezidentské kampaně.  K nejsilněji zastoupeným kategoriím letos v Komunikačních disciplínách patří kategorie  B2C (26 projektů) a Společenská odpovědnost a filantropie (21 projektů). V Oborových kategoriích jsou nejvíce zastoupeny kategorie Státní správa, veřejný a neziskový sektor (19 projektů) a Finanční trh a finanční služby (17 projektů). V tzv. Komunikačních nástrojích je nejvíce projektů přihlášeno
do kategorie Akce a události (15 projektů).

Meziroční srovnání počtu projektů a přihlášek za posledních 5 let:

ČCPR

2009

2010

2011

2012

2013

PROJEKTY

63

95

102

136

118

PŘIHLÁŠKY

116

138

171

203

209

„Pozitivně kvitujeme nejen stále rostoucí počet přihlášek, ale především rozmanitost přihlašovatelů. Mimo PR agentur, zastupujících své klienty, máme v letošním ročníku i přihlášky přímo od vysokých škol, nadací, bankovních institucí, stavebních firem či politických stran. Témata projektů jsou letos opravdu různorodá a porotci budou mít v jednotlivých kategoriích nelehké rozhodování,“ říká Paul Kučera, člen VR APRA zodpovědný za ČCPR.

8. ročníku ČCPR roce bude projekty ve třech samostatných kolech hodnotit pět nezávislých komisí složených z celkem 65 odborníků a osobností působících v Public Relations a příbuzných oborech.
Slavnostní vyhlášení výsledků soutěže proběhne 6. června 2013, a to již tradičně ve 27. patře budovy City Tower, v prostorách kongresového centra a následně v restauraci Aureole. Večerem provází Ondřej Hejma.

Profesní soutěž Česká cena za public relations je otevřená všem subjektům působícím v České republice, které poskytují či využívají služby v oblasti public relations, tedy PR agenturám,
PR a komunikačním oddělením společností, firmám i institucím, státním orgánům, subjektům
z nevládního sektoru či jednotlivcům. Oceňovány jsou PR projekty roku 2012, které nejlépe vycházejí
z podnikatelské strategie zadavatele, obsahují kreativní řešení, jsou v souladu s etickými pravidly oboru a mají prokazatelně pozitivní dopad na podnikání a reputaci zadavatele.

Veškeré informace o soutěži a uplynulých ročnících naleznete na: http://www.cenapr.cz/8/
Vice informací poskytne:
Barbora Bělíková, výkonná ředitelka APRA, tel: +420 224 875 320, e-mail: belikova@apra.cz

Přehled kategorií 8. ročníku:

  1. I.                    Komunikační disciplíny

I. 1       Firemní (korporátní) komunikace/Corporate Communications
I. 2       Společenská odpovědnost a filantropie/Corporate Responsibility and Philantrophy
I. 3       Business-to-Business (B2B)
I. 4       Business-to-Consumer (B2C)
I. 5       Interní komunikace/Internal Communications
I. 6       Krizová komunikace/Issues management
I. 7       Digital & social media          
I. 8        Politická komunikace, politické PR, Public Affairs

 

  1. II.                   Oborové kategorie

II. 1      Finanční trh a finanční služby
II. 2      Spotřební zboží/Consumer Goods
II. 3      Farmacie, zdravotnický sektor
II. 4      Technologie, IT
II. 5      Státní správa, veřejný a neziskový sektor
II. 6      Průmysl
II. 7      Služby

 

  1. III.                  Komunikační nástroje

III. 1     Klasická firemní média (firemní publikace aj.)
III. 2     On-line média (intranet, webové stránky, RSS, PDA aj.)
III. 3     Akce a události/Events
III. 4     Sólokapr/Media placement