APRA bude letos v soutěži Česká cena za public relations vybírat vítěze v 19 soutěžních kategoriích. Všechny kategorie jsou velmi dobře obsazené, velká část projektů je v letošním roce přihlášena minimálně do dvou samostatných kategorií. Novinkou letošního ročníku je kategorie „Politická komunikace, politické PR, Public Affairs“, ve které je přihlášeno 5 projektů, včetně jedné prezidentské kampaně. K nejsilněji zastoupeným kategoriím letos v Komunikačních disciplínách patří kategorie B2C (26 projektů) a Společenská odpovědnost a filantropie (21 projektů). V Oborových kategoriích jsou nejvíce zastoupeny kategorie Státní správa, veřejný a neziskový sektor (19 projektů) a Finanční trh a finanční služby (17 projektů). V tzv. Komunikačních nástrojích je nejvíce projektů přihlášeno
do kategorie Akce a události (15 projektů).
Meziroční srovnání počtu projektů a přihlášek za posledních 5 let:
ČCPR |
2009 |
2010 |
2011 |
2012 |
2013 |
PROJEKTY |
63 |
95 |
102 |
136 |
118 |
PŘIHLÁŠKY |
116 |
138 |
171 |
203 |
209 |
„Pozitivně kvitujeme nejen stále rostoucí počet přihlášek, ale především rozmanitost přihlašovatelů. Mimo PR agentur, zastupujících své klienty, máme v letošním ročníku i přihlášky přímo od vysokých škol, nadací, bankovních institucí, stavebních firem či politických stran. Témata projektů jsou letos opravdu různorodá a porotci budou mít v jednotlivých kategoriích nelehké rozhodování,“ říká Paul Kučera, člen VR APRA zodpovědný za ČCPR.
8. ročníku ČCPR roce bude projekty ve třech samostatných kolech hodnotit pět nezávislých komisí složených z celkem 65 odborníků a osobností působících v Public Relations a příbuzných oborech.
Slavnostní vyhlášení výsledků soutěže proběhne 6. června 2013, a to již tradičně ve 27. patře budovy City Tower, v prostorách kongresového centra a následně v restauraci Aureole. Večerem provází Ondřej Hejma.
Profesní soutěž Česká cena za public relations je otevřená všem subjektům působícím v České republice, které poskytují či využívají služby v oblasti public relations, tedy PR agenturám,
PR a komunikačním oddělením společností, firmám i institucím, státním orgánům, subjektům
z nevládního sektoru či jednotlivcům. Oceňovány jsou PR projekty roku 2012, které nejlépe vycházejí
z podnikatelské strategie zadavatele, obsahují kreativní řešení, jsou v souladu s etickými pravidly oboru a mají prokazatelně pozitivní dopad na podnikání a reputaci zadavatele.
Veškeré informace o soutěži a uplynulých ročnících naleznete na: http://www.cenapr.cz/8/
Vice informací poskytne:
Barbora Bělíková, výkonná ředitelka APRA, tel: +420 224 875 320, e-mail: belikova@apra.cz
Přehled kategorií 8. ročníku:
- I. Komunikační disciplíny
I. 1 Firemní (korporátní) komunikace/Corporate Communications
I. 2 Společenská odpovědnost a filantropie/Corporate Responsibility and Philantrophy
I. 3 Business-to-Business (B2B)
I. 4 Business-to-Consumer (B2C)
I. 5 Interní komunikace/Internal Communications
I. 6 Krizová komunikace/Issues management
I. 7 Digital & social media
I. 8 Politická komunikace, politické PR, Public Affairs
- II. Oborové kategorie
II. 1 Finanční trh a finanční služby
II. 2 Spotřební zboží/Consumer Goods
II. 3 Farmacie, zdravotnický sektor
II. 4 Technologie, IT
II. 5 Státní správa, veřejný a neziskový sektor
II. 6 Průmysl
II. 7 Služby
- III. Komunikační nástroje
III. 1 Klasická firemní média (firemní publikace aj.)
III. 2 On-line média (intranet, webové stránky, RSS, PDA aj.)
III. 3 Akce a události/Events
III. 4 Sólokapr/Media placement