„Agentury Public Relations čelí podobnému problému jako reklamní, digitální a mediální agentury sdružené v AKA.  Český trh je mladý a na rozdíl od vyspělejších trhů nemá zažité základní principy práce, například při výběrových řízeních.  Pokud chtějí klienti v PR získat za své peníze co nejlepší služby, vyplatí se jim používat devět jednoduchých principů Férového tendru“, říká k připojení APRA předseda Výkonné rady APRA Jan Kučmáš.

Posláním APRA je – mimo jiné – reprezentovat obor Public Relations, budovat dobré jméno PR, ukazovat tzv. nejlepší praxi (best practice), kultivovat PR prostředí a garantovat kvalitu nabízených služeb členských agentur prostřednictvím certifikace. APRA zároveň dbá na dodržování etických pravidel dle Stockholmské charty. Připojení se k Férovému tendru je krokem, který podporuje všech 20 členských agentur APRA. Ty také budou v případě porušení pravidel v tendrech sekretariát APRA informovat.

Férový tendr je společná iniciativa Asociace komunikačních agentur (AKA) a její sekce Digitální agentury, která vznikla za účelem zlepšení systému výběrových řízení. Jejím cílem je eliminovat zbytečné tendry, zvýšit vzájemnou důvěru mezi zadavateli a agenturami a nastavit jasná pravidla, z jejichž dodržování budou obě strany profitovat.

V případě, že je vyhlášen tendr, který nesplňuje parametry FT, může podporovatel upozornit zadavatele, že jeho tendr má z hlediska efektivního hledání nejlepší nabídky rezervy a seznámí ho s podmínkami FT.