Česká asociace pojišťoven (ČAP) spustila novou komunikační kampaň s názvem Den blbec. Bude probíhat do konce listopadu a jejím cílem je zvýšit povědomí a informovanost veřejnosti o přínosech pojištění odpovědnosti za škody v občanském životě. Základní komunikační platformou jsou webové stránky www.denblbec.info, běží bannerová kampaň, v druhé polovině října chce ČAP prezentovat nová tematická videa a vyhlásit hitparádu Den blbec nejbizarnějších pojistných událostí. Kampaň zajišťuje agentura Native PR, kreativní a vizuální koncept vytváří ve spolupráci s Modrým Petrem – Petrem Mičkou a videa vznikají ve spolupráci s Jindřichem Filou. „Pojištění odpovědnosti za škody se lidově říká „pojistka na blbost“. Název kampaně nám proto připadá velmi trefný,“ říká Jolana Ackermannová, specialistka komunikace a PR České asociace pojišťoven, a dodává: „Prostřednictvím kampaně Den blbec si chceme vyzkoušet trochu jiný styl komunikace, kterým chceme lidi nejen finančně vzdělávat, ale i pobavit. Věříme, že je to cesta, jak zaujmout i ty, kteří jsou jinak k jakékoliv edukaci téměř imunní.“ Základem kampaně jsou příběhy lidí. S podtitulem „Každý má někdy DEN BLBEC…“ jsou v kampani namodelovány situace, při kterých nejčastěji dochází k plnění z pojištění odpovědnosti za škody. Jsou to typicky vodovodní škody (např. vytopení sousedé), škody způsobené dětmi, domácími mazlíčky nebo nejrůznější škody na majetku i zdraví, ke kterým dochází při sportu.