Ve druhém ročníku soutěže vyhlašované Asociací Public Relations Agentur (APRA) budou, tak jako v předchozím roce, oceněny projekty, které nejlépe vycházejí z podnikatelské strategie zadavatele, obsahují kreativní řešení, jsou v souladu s etickými pravidly oboru a mají prokazatelně pozitivní dopad na podnikání a reputaci zadavatele.
Profesní soutěž Česká cena za Public Relations je otevřená všem subjektům působícím v České republice, které poskytují služby v oblasti public relations, tedy PR agenturám, komunikačním oddělením firem, jednotlivcům, státním orgánům i subjektům z nevládního sektoru. Do soutěže je možno přihlásit jakýkoliv PR projekt, který byl alespoň zčásti realizován v kalendářním roce 2006 a probíhal na území České republiky.
V roce 2007 je vyhlášeno šest kategorií pro projekty realizované v roce 2006:
- Corporate Communications – Kategorie zahrnuje projekty posilující firemní pověst a image (corporate image) včetně vytváření reputačního kapitálu, vztahů s médii, dále projekty krizové komunikace, komunikační podpora strategických změn ve firmě (change management) či projekty investorské komunikace.
- Business to Business PR – Kategorie zahrnuje projekty, které se zabývají uplatněním strategií public relations při komunikaci firmy s obchodními partnery. Patří sem například podpora firemní značky, uvádění nového produktu či služby na trh, podpora stávajícího produktu, zákaznických služeb a zájmových koalic.
- Business to Consumer PR – Kategorie zahrnuje projekty, které se zabývají uplatněním strategií public relations při podpoře produktových značek a služeb určených pro konečného spotřebitele. Patří sem například uvádění nového produktu či služby na trh, podpora stávajícího produktu, znovuuvedení výrobku na trhu a integrovaný marketing.
- Community Relations – Kategorie zahrnuje projekty, které jsou zaměřené na vytváření dlouhodobých vztahů a porozumění mezi firmou a okolní komunitou či prostředím. Patří sem například projekty v oblasti Corporate Social Responsibility, sponzorství, filantropie, podpora zájmových sdružení a projekty na úrovni místní samosprávy.
- Internal Communications – Kategorie zahrnuje projekty, zaměřené na komunikaci korporací, respektive managementu s interními cílovými skupinami – zaměstnanci, akcionáři, stakeholdři atd. Patří sem projekty firemních médií (tištěných i elektronických), projekty zlepšování firemní kultury, motivační programy (využívající nástrojů interní komunikace), programy employee relations aj.
- New Digital Média & Internet – Kategorie zahrnuje projekty, které se zabývají uplatněním nových digitálních médií a internetu v oblasti public relations. Patří sem například využití webových stránek a mikrostránek, blogů, podcastů, virálního marketingu, diskuzních fór, online komunit, RSS a agregátorů zpráv.
Nejlepší projekt v každé kategorii vybere nejméně pětičlenná skupina odborníků a osobností působících v public relations. Porotci budou vybíráni s ohledem na své zkušenosti a schopnost objektivně posoudit kvalitu posuzovaných projektů a také s důrazem na různorodost profesních zkušeností a prostředí, ve kterém působí, s cílem zajistit celkovou vyváženost a objektivitu při výběru vítězných projektů. Při vytváření metodiky hodnocení projektů se APRA inspirovala mezinárodně uznávanými cenami SABRE Awards.
Více informací a elektronickou formu přihlášky i podmínek naleznou zájemci na www.cenapr.cz .
Pro další informace prosím kontaktujte:
Vladimír Bystrov, místopředseda Výkonné rady APRA,e-mail: vladimir.bystrov@bisonrose.cz
Barbora Bělíková, výkonná ředitelka APRA, e-mail: belikova@apra.cz ,
APRA, Na Poříčí 12, 110 00 Praha 1, tel.: 224 875 320-1, fax: 224 875 322, www.apra.cz