Česká národní banka chce uvést na pravou míru některá tvrzení, která se objevila v textu uveřejněném v M&M dne 16.5.2016.

Především to, že veřejná zakázka „Komunikační kampaň ke zviditelnění nového webového portálu o finančním vzdělávání“ je „neférovým tendrem“.

Uvedená veřejná zakázka byla vyhlášena v režimu veřejné zakázky malého rozsahu, přičemž veškeré podmínky této zakázky jsou uveřejněny na veřejném profilu České národní banky pro veřejné zakázky, na adrese: https://ezak.cnb.cz/contract_display_356.html. Přístup k veškerým dokumentům veřejné zakázky není podmíněn registrací či jinou evidencí zájemců, ale je volně přístupný veřejnosti (potenciálním dodavatelům).

Součástí podmínek výše zmíněné poptávky byl mimo jiné také grafický manuál portálu „Peníze na útěku“, na jehož základě si zájemci o zakázku mohou utvořit představu o jeho budoucí podobě. Na základě debriefu s uchazeči o zakázku, který Česká národní banka uspořádala 13. května 2016 ve svých prostorách, budou uveřejněny další informace o připravovaném portálu v rozsahu, v jakém to autorská práva České národní banky k výstupům týkajícím se portálu dovolí.

Česká národní banka z důvodu zajištění co nejširšího okruhu potenciálních dodavatelů a také z důvodu zajištění co největší transparentnosti dané veřejné zakázky přistoupila k prodloužení lhůty pro podání nabídek, a to do

6. června 2016.

Považujeme za důležité doplnit, že Česká národní banka se snaží dodržovat zásady transparentnosti, nediskriminace a rovného přístupu nad rámec svých povinností, což lze demonstrovat na již zmíněném uspořádaném debriefu dne 13. května 2016, který byl otevřen pro všechny potenciální zájemce o zakázku. Tohoto setkání se zúčastnilo 7 mediálních agentur a bylo zodpovězeno zhruba 30 dotazů k veřejné zakázce. Veškeré odpovědi a otázky byly zaznamenány a budou uveřejněny na profilu zadavatele ČNB.

Marek Zeman

ředitel odboru komunikace ČNB