„Lid, Planeta, Zisk“, neboli „Triple Bottom Line“ hlásí řada expertů na PR a Sustainability a byznys tápe jak se z objímání motýlů a stromů dostane k tomu zisku.
Ony otřepané fráze však představují racionální cestu k tomu, jak udržet budoucí vývoj na uzdě. Radikální změny v chování lidí i korporací na úrovni mezivládních dohod budou nutností.
Z pohledu konzultanta renomované PR agentury vnímám, že je třeba na úrovni jednotlivce i firmy tlačit na řadu nezbytných opatření:
- Okamžitě zkoncovat s nepořádkem ve využití veřejných prostředků. Žádná vláda, tvořící další drahá ministerstva a umožňující rozkrádání majetku, nezíská trvale udržitelnou přízeň voličů. Mluvte o tom všude a hlavně na sociálních sítích.
- Lépe využít recyklované materiály ve výrobě a stavebnictví a zavádět moderní IT řešení. Spočítejte si TCO a mluvte o tom.
- Stavět inteligentnější, lepší a zároveň energeticky úspornější budovy, ať už se jedná o residenční bydlení, kanceláře, či datové centra. Nezapomeňte to vysvětlit.
- Podporovat obnovitelné energie, ale nikoliv tak, že vláda umožní prostřednictvím mafiánsky nastavené legislativy okrádání milionů běžných spotřebitelů. Spojte se a lobujte. Mnozí již uspěli.
- Zajímat se o starosti lidí a být empatický. Investovat do lidí se vždy vyplatí, i kdyby to byla jen upřímná otázka na to, jak se mají.
Moje novoroční přání je, abychom pochopili, že takzvaná udržitelnost je proces smíření zisku a veřejného prospěchu. Jen taková zlatá cesta se časem zlatě vydláždí firmám, zaměstnancům a komunitám.
Paul Kučera, člen Výkonné rady APRA