Je to dáno tím, že i když televizní spoty jsou i dnes často tím nejviditelnějším a nejsilnějším nástrojem marketingových kampaní, stále větší roli hrají nové kanály jako sociální média, blogy, diskuzní fóra, které jsou svou povahou bližší právě PR. A hlavně to co rozhoduje o úspěchu kampaně je silná myšlenka a manažerům značek je dnes úpně jedno jestli ji přinese kreativní nebo PR agentura. Bude tedy jenom na (nás) píáristech, jak se této příležitosti chopí a jestli budou schopní nosit myšlenky, které fungují napříč všemi kanály.

Zajímavá byla také diskuze v odpolední sekci státní správa, kde se zástupci ministerstev a dalších institucí zabývali otázkou jak má státní správa komunikovat a jestli by k tomu měla využívat služeb externích, v tomto případě PR, konzultantů a agentur. Zatímco v západní Evropě je běžné, že stát je největším zadavatelem PR firem a využívá je zejména na kampaně, jejichž cílem je vysvětlovat kroky jednotlivých úřadů a vzdělávat veřejnost, u nás jsou podobné kampaně stále spíše výjimkou.

Radek Maršík, místopředseda výkonné rady APRA