Praha 7. dubna 2005 – Asociace Public Relations Agentur (APRA) dnes zveřejnila hospodářské výsledky svých členských agentur. Jejími členy je 23 PR agentur, z toho 14 agentur prošlo certifikací podle globálně platné normy CMS.

„Finanční výsledky agentur, které své hospodářské výsledky zveřejňují, ukazují, že investice zadavatelů do Public Relations stále vzrůstají. Je to dobrý signál pro celý obor,“ uvedla Luďka Raimondová, výkonná ředitelka APRA.

APRA vidí své základní poslání jak v reprezentování oboru vůči odborné i široké veřejnosti, tak i ve všestranné kultivaci činnosti agentur, v prosazování tzv. nejlepší praxe. Zároveň svou činností vytváří prostor k široké profesní diskusi. Za významnou považuje i lektorskou a další vzdělávací činnosti. V tomto roce uspořádá v květnu ve spolupráci s týdeníkem Marketing a Media odbornou konferenci na téma Brand Building prostřednictvím Public Relations. Byly také zahájeny přípravné aktivity v oblasti seniorského vzdělávání. V úzké součinnosti lokálních a britských expertů je vytvářena struktura kurzu LSPR Advanced level, která bude určena jak absolventům základního kurzu, tak i všem seniorům jak z in-house oddělení, tak i z PR agentur.

Kontakt:

Dita Stejskalová, předsedkyně výkonné rady APRA, dita.stejskalova@ogilvy.com

Luďka Raimondová, výkonná ředitelka APRA, raimondova@apra.cz

APRA, Na Poříčí 12, 115 30 Praha 1, tel.: 224 875 320-1, fax: 224 875 322, www.apra.cz , www.lspr.cz

Poznámky:

1. Asociace Public Relations Agentur ( www.apra.cz ) je dobrovolné sdružení PR agentur působících na území České republiky. Byla založena v roce 1995 a v současné době sdružuje 23 členských agentur, z nichž 14 prošlo úspěšně procesem certifikace. APRA je držitelem licence London School of Public Relations ( www.lspr.cz ) na komplexní kurz public relations, který je jediným kursem v České republice s mezinárodní akreditací.

Seznam certifikovaných agentur: AC&C PR, AMI Communications, B.I.G., Bílý medvěd PR, Bison&Rose PR, Donath-Burson-Marsteller, EMC PR, Ewing PR, Hauska & Partner, Fleishman-Hillard, GCI Praha, Impact PR&Consultancy, Media Trust Communications, Ogilvy Public Relations.

2. Certifikace (více info na www.apra.cz ) znamená nezávislý audit v oblasti kvality řízení a poskytování služeb v oboru public relations podle mezinárodních standardů CMS (Consultancy Management Standard ) přijatý ICCO a platný pro všechny členské národní asociace. Účelem certifikace je ověření kvality řízení firmy, včetně neustálého zdokonalování všech nastavených procesů – finančních systémů, řízení kampaní, měření spokojenosti klientů, získávání a vedení nových zakázek a řízení týmů.

3. International Communications Consultancy Organisation ( www.iccopr.com ) je mezinárodní organizace, která sdružuje jednotlivé národní PR asociace. Byla založena v roce 1986. V současné době sdružuje národní asociace 24 států. APRA byla přijata jako první člen ze zemí střední a východní Evropy v roce 1998.

Income fee a billing 2004 – členské agentury APRA viz příloha č. 1 (XLS 18kB).